Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Három közlekedési szakszervezettel bővül a LIGA

2010.03.21

Kép „A Somogy, Baranya és Tolna megyében működő szakszervezetek megelégelték a volántársaságok vezetésének lépéseit, amit a racionalizálás jegyében hajtottak végre, és terveznek végrehajtani a jövőben” – írta közleményében Dobi István. A szakszervezeteket meg kívánják akadályozni a további kiszervezéseket, telephelybezárásokat, a részleges, vagy teljes privatizációt – tette hozzá.

A Dél-Dunántúli Régió Autóbusz-közlekedési Szakszervezet Koordinációs Tanácsát a Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet, az ADU Baranya Megyei Független Szakszervezete és a DÁM Autóbuszvezetők Független Szakszervezete hozta létre, amelyek együttesen 805 főt képviselnek. A KVASZ elnöke kitért arra: a szakszervezetek szerint ideje lenne kivizsgálni, hogy a volántársaságoknál a veszteség csökkentése érdekében tett lépések kinek az érdekeit szolgálták. „Egyes területeken a műszaki háttér felszámolása, az autóbuszpark átlagéletkorát figyelembe véve veszélyeztetheti a menetrendszerű közlekedést, és jelentősen növeli a fenntartási költségeket” – írta Dobi István.

A szakszervezeti közlemény szerint a Gemenc Volánból „kiszervezett” és alvállalkozónál foglalkoztatott munkavállalók jövedelmi helyzete romlott, juttatásaik kifizetése sokszor késik. Az érdekképviseletek az OrangeWays Tolna megyében működő vállalkozásánál is minimumfeltételnek tartják a rendezett munkaügyi kapcsolatokat, ezért a Tolna megyei szakszervezet mellett kiállva felszólítják a tulajdonost, hogy haladéktalanul kezdjenek tárgyalásokat a kollektív szerződés megkötéséről.

A szakszervezetek kezdeményezni fogják továbbá a foglalkoztatási szabályok felülvizsgálatát, mivel álláspontjuk szerint „a jelenlegi szabályozás egyoldalúan a munkaadó érdekeit szolgálja”. Azt szeretnék, hogy „ne lehessen a munkaidőt csökkentve és jelentősen, negyven százalékkal kevesebb bérrel elszámolva a belföldi autóbusz-közlekedés területén alkalmazni rendelkezésre állási időt”. A közlemény leszögezi: a három szakszervezet minden törvényes eszközzel, „végső lehetőségként, ha kell sztrájkkal is” megakadályozza a munkahelyek további csökkentését a régió volántársaságainál.

MTI